dinsdag 29 oktober 2013

Ding 6 Google drive

Mijn man is al tijden enthousiast over google drive en probeerde mij dat ook te maken.
Ik stelde het echter steeds uit, geen tijd, lukt zo ook wel, al die nieuwe dingen etc etc.

De eindopdracht van de opleiding leesconsulent moet ik echter samen doen met een andere cursist, aangezien we elkaar niet zomaar zien en spreken werken we via internet samen.
We moeten allemaal boektitels zoeken bij thema's en dus hebben we een Excel bestand aangemaakt om alles in te zetten.
Dit mailde we heen en weer maar dat was best onhandig.
Dus hebben we het nu gedeeld in google drive.
Om dan allebei in hetzelfde document te kunnen werken moest ik er wel een google document/ spreadsheet van maken.
Nu kan je dus meteen zien wat de ander gedaan heeft.
Ik heb aan mijn symbaloo pagina een blokje google drive toegevoegd, dan kom ik meteen bij mijn documenten.

Ik kan alleen niet vinden hoe ik er een RSS feed aan toe kan voegen. Wie weet dat wel?
ik kijk nu maar regelmatig of er iets gewijzigd is.

Daarnaast heb ik google drive gekoppeld aan mijn laptop en een google drive map aangemaakt.
Alles wat ik in deze map opsla wordt nu automatisch ook in " de cloud" opgeslagen.
het nadeel is wel dat er een beperking opzit van de hoeveelheid data die je zo kwijt kan ( met een gratis account) van 5 GB.
Dit is voor mijn foto map bij lange na niet genoeg, die backup ik dus nog via een server in huis en op een externe harde schijf in de kluis bij mijn ouders.


13 opmerkingen:

  1. Wat zijn er toch veel wegen die naar Rome leiden he. Vind dit klinken naar dropbox of google docs.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Is ook de "opvolger " van google docs. En inderdaad ook een soort dropbox. Je moet wel allebei google + account hebben vlgs mij.

      Verwijderen
    2. Ha ingrid, wat ben je snel met deze opdracht. Ik heb net een document gemaakt en jouw naam toegevoegd om het eventueel te bewerken. Ik kan niet terug zien of dit goed gegaan is, weet jij waar ik dat kan zien of heb jij nu een melding gekregen van mij?

      Verwijderen
  2. Goed bezig... En ik ben wel benieuwd naar je boektitels bij verschillende thema's. Delen als het af is?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tsja ik kan nu nog met 2 handen typen...!
    Ja hoor Erica, is prima. Het wordt een presentatie dus die krijg je wel te zien. Het gaat om een school in Rijswijk die schoolbreed werkt met dezelfde thema's . Deze worden elk jaar vooraf vastgesteld.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Ingrid,

    Ik heb een proefdocumentje in Google drive gemaakt en met jou gedeeld.
    Hoop dat het je bereikt heeft :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi margriet, ik zie je document helaas niet.'
    Heb je mijn mailadres gezet in het vakje delen met?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je hoeft echt niet telkens te kijken. Als je in je document in de menubalk van Google Drive op "Extra" klikt, dan zie je daar de optie "Meldingsregels". Hier kun je instellen dat je een mailtje krijgt als er iets veranderd is in het document.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ha Ingrid, goed gewerkt en heel veel sterkte morgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hi Ingrid,

    Ik herken wel; t komt nog wel. En ook de vonds als het bruikbaar blijkt te zijn! We zijn gek op lijstje in de bibliotheekwereld dus we kunnen NIET zeggen dat drive niet handig kan zijn :) Erg leuk ok jouw ervaringen te lezen. Hopelijk is de operatie goed gegaan en gaat t goed met je!

    BeantwoordenVerwijderen