donderdag 17 oktober 2013

Tablet tour

Afgelopen dinsdag hebben we lekker kunnen "spelen" met allerlei verschillende tablets.
Leuk om eens de verschillen en overeenkomsten te beleven.
Het was ook wel fijn om eens met elkaar te kunnen kletsen over allerlei verschillende ervaringen mbt Apps en apparaten. Er werd ook meteen driftig overlegd en degene die een eigen tablet bij hadden zette er meteen dingen op.
De presentatie was voor mij wel grotendeels bekende informatie maar het is altijd fijn om het zo weer eens allemaal op een rijtje te hebben.
een van de dingen die ik nog niet uitgeprobeerd had was augmented reality.
vandaag kwam ik op twitter toevallig dit tegen.

 klik op de dino.......
 
Een mooi voorbeeld van papieren boeken en digitale middelen combineren ,
 
 
 

6 opmerkingen:

  1. Hoi,

    Ik heb ook genoten van de uitwisseling. Jammer dat we geen layer app konden testen en konden zien wat augmented reality inhoudt. Ik heb wel een leuke website gevonden met voorbeelden http://tinyurl.com/Augumentreality
    Angry bird en de pleisters vind ik de leukste voorbeelden.
    Hoe zouden ARG in kunnen zetten volgens jou?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tja daar baalde ik ook van. Was wel een mooi leerpunt dat als we stapels tablets uitlenen aan bibliotheken, dat we dan niet alles er lukraak ingooien... Maar ik was ook verrast dat de Kampioen niet in de collectie van de bibliotheek zat.Maar ik hoorde dat de Quest ook nog wel eens met AR doet. Overigens is dat slechts één manier van Augmented Reality gebruik maken. Met de Layer-app kun je zo ontzettend veel lagen gebruiken. Zo kun je zien welke huizen er in de omgeving te koop zijn met de Fundlayar. Krijg je allerlei informatie over plaatsen in de omgeving met de WikipediaLayar. Je moet maar eens op YouTube zoeken naar Augmented reality en je ziet de waanzinnigste voorbeelden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb afgelopen weekeind op de TU/e de layar App gebruikt, je kreeg daardoor info over wat in welk gebouw was. Heel grappig en handig.

      Verwijderen
    2. Inderdaad een leuke en handige toepassing. Je moet er alleen aan denken dat het kan.

      Verwijderen
  3. Mag ik jou stukje kopiëren voor op mijn blog ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. volgens mij kun jij ook een heel mooi eigen stukje schrijven :)

      Verwijderen