donderdag 10 oktober 2013

Ding 5 Mobiel Internet

Sinds 3 jaar ben ik de trotse bezitter van een inmiddels onmisbare samsung smartphone.
En zoals al in de tekst stond die wordt meestal niet gebruikt om mee te bellen.
Mijn telefoon staat vol met Apps.
De meest gebruikte is denk ik wel WhatsApp
Een heel handig middel om snel berichtjes te sturen maar zeker ook foto's.
Zie ik in de stad leuke laarsjes voor Iris dan WhatsApp ik even een foto naar haar wat ze er van vind.
Verder heb je nu altijd een fotocamera bij de hand waar ik ook veel gebruik van maak.
wat ik ook heel handig vind is de agenda op mijn telefoon, die heb ik nu altijd bij de hand en hij is zo ingedeeld dat ik ook de afspraken van mijn man kan zien en hij die van mij.
Ook socialmedia als Twitter en Facebook houd ik nu beter en makkelijker bij.
En natuurlijk voor de broodnodige ontspanning de spelletjes.
Candy crush, wordfeud, Nummi en Mindfeud en nog een aantal andere.

Ik heb een abonnement met internet maar probeer zoveel mogelijk gebruik te maken van wifi.

Ik heb ook een Qr scan App die ik bv vorige week nog gebruikt heb ik Scheveningen bij het museum beelden aan zee. je kon dmv de codes meer informatie krijgen over het desbetreffende beeld.
Ook de Gps mogelijkheden zijn er handig als je bv een pizzeria in de buurt zoekt of de weg naar huis weer wilt vinden.

naast 5 ( schaam) smartphones hebben we thuis ook nog een tablet. Hierop lezen we de krant, en doen we spelletjes.
Ook pak je hem om even snel iets op te zoeken. Een tablet is veel sneller opgestart dan bv een laptop.
Soms kijkt een van de kinderen er zelfs tv op met de ziggo App.
we hebben zelfs mijn moeder, die altijd erg anti computer was, nu aan de tablet gekregen en krijgen sindsdien de hele dag verzoekjes om levens voor Candy Crush :)

wat ik wel erg jammer vind is dat de meeste Apps die te maken hebben met (kinder)boeken alleen verkrijgbaar zijn voor Apple.
Gelukkig komt er de laatste tijd wat verandering in.

Ik ga nog even nadenken over het tweede deel van deze opdracht.




6 opmerkingen:

  1. Ja dat is waar de Whatsapp, ha ha.... daar heb ik nog niet aan gedacht,
    leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat ziet er als een overtuigende smartphonegebruiker uit. Heb je ook wel eens geëxperimenteerd met Augmented Reality? Met de Layarapp bijvoorbeeld? Dan weet je echt niet wat je ziet. Dan blijkt de wereld om je heen vol te staan met extra informatie waar jij geen weet van hebt.

    Kan je apps ook inzetten in jouw werk als leescoördinator?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ben ook wel benieuwd naar jouw ideeen over apps en het onderwijs. Wil best je huiswerk leesconsulent even zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk Ingrid. Dat de kinderboeken Apps over het algemeen voor Apple zijn wist ik niet. Er is op dit moment een leuke aanbieding in de kinderboeken van oa Leopold en Zwijsen... Ik laat er dinsdag wel een paar zien als je het leuk vindt.. (Ik heb ze gekocht voor mijn IPad)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha Ingrid, Jij bent werkelijk heel ervaren. Dank nog voor de link die je me stuurde!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi,

    Ik zie een apps cafe voor collega's ontstaan. Volgens mij is het best een goed idee om eens uit te wisselen wie welke app gebruikt en waarvoor.
    Vandaag zei mijn nichtje dat ze via de tablet altijd een berichtje naar papa of mama kan sturen. Dus ik vroeg haar of ze whatapp had. Nee, ze had Ruzzle.
    Ik heb nu weer 2 nieuwe apps ontdekt: Mwah- soort Loesje maar dan op z'n Rotterdams om de dag te kunnen relativeren met een glimlach en Dumb ways n.a.v. het liedje Dumb ways to die. Dit was in oorsprong om mensen voor te lichten: http://en.wikipedia.org/wiki/Dumb_Ways_to_Die.
    Ik stond gniffelend de game te spelen in de metro :)

    BeantwoordenVerwijderen