zaterdag 5 oktober 2013

Ding 4 wijs met media

hoe bekend ben je op internet?
Altijd een lastige afweging gebruik ik mijn eigen naam en ben ik dus ook vindbaar door andere of gebruik ik een andere naam of deel van mijn naam.
Voor facebook, twitter, linked Inn en de weblog heb ik er toch voor gekozen om onder mijn eigen naam te schrijven.

Bij het invoeren van mijn naam op Google vond ik geen gekke dingen, de plekken waar ik naar voren kwam zijn ook de sites waar ik zelf actief ben.
Ook zie je reacties terug die ik bij andere plaatste.
Op Facebook heb ik doordat ik onder mijn eigen naam vindbaar ben intussen ook oude vriendinnen terug gevonden, dat is het leuke.
Ik probeer ook wel na te denken over wat ik op het internet plaats, je kan het nooit meer terug halen!
Ook discussies met mensen moet je liever niet via het net voeren.



Een keer heb ik wel iets vervelends mee gemaakt.
In augustus 2009 had ik met mijn gezin en een paar Borsato vriendinnen een trekkershutje gehuurd op een camping omdat Marco tijdens delfsail zou optreden.
We hadden er zin in en uitte dat via onze borsatoweblog.
We werden een paar dagen later door de eigenaar van de camping gemaild dat hij de reservering terug trok omdat wij ons volgens hem niet zouden gedragen in de sfeer van de camping.
Wij stonden perplex.
Hebben een leuke andere plek gevonden maar dat was wel een vreemde gewaar wording.



8 opmerkingen:

  1. Ja, een vervelende kant van internet, dat spontane uitingen heel verkeerd worden begrepen. Wel een angstige reactie van die campingbaas hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gelukkig ben je geen vervelende dingen tegengekomen (op de campingbaas na). Heb jij nog funciets afgeschermd of staat alles gewoon 'open'.?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat was wel meteen een bewustworder!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ben je nog verhaal gaan halen bij de campingbaas?
    Zou een stukje openbaar zetten over de camping ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi,

    Zoals ik kan lezen heb jij je internet imago goed in zicht en onder controle. Er is niks mis mee om te communiceren onder je echte naam en je krijgt er ook wat voor terug; bijv oude schoolvriendinnen!

    Het is dat het 5 jaar geleden is en je waarschijnlijk zo verbaasd was dat je alleen maar uit deze verbazing kon handelen. Maar wat wijsneus zegt is een goede tip; de campingbaas vragen naar zijn beweegredenen voor zijn keuze is altijd goed. En als iemand niet wil reageren dan kun je inderdaad altijd reageren via review over de camping en zijn baas. Natuurlijk wel eerst het gesprek aangaan, maar als het niet anders kan, kun je altijd nog een kritische noot achterlaten zodat toekomstige klanten weten waarop gelet of geoordeeld wordt bij een boeking.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Borsatofans is puur tuig ;0) Wat een merkwaardige reactie. Was het misschien een camping op religieuze grondslag? En gevaarlijk, want het is precies wat 4youcapelle zegt, een review of een actie op sociale media
    kan funest voor de camping zijn. Maar dit zijn dingen waar je niet op kunt voorbereiden. Het zegt meer over de campinghouder dan jouzelf. Jij hebt het goed onder controle.

    BeantwoordenVerwijderen