woensdag 25 september 2013

Ding 3 picasa

Ik heb picasa op mijn computer gezet, ik ga het er ook weer afhalen want ik vind de mappenstructuur en de indeling niet handig.
Picasa zet alle mappen door elkaar waar foto's inzitten en dan raak ik het overzicht kwijt.
het delen van een webalbum vind ik wel leuk, je kunt toch snel wat delen met mensen.
Als ik wil dat mensen de foto's ook kunnen gebruiken/downloaden gebruik ik liever wetransfer of dropbox. dan kun je de foto's in grotere resolutie doorsturen.
Ik heb het volgende webalbum aangemaakt:


   

Ik hoop dat het voor iedereen zichtbaar is want daar ben ik niet zeker van.
'
Voor het bewerken van de foto's ga ik ook geen gebruik maken van picasa.
Ik werk nu met photoshop en dat bevalt me prima.
Ik zie wel voordelen als je met kinderen op een school een activiteit doet zoals een biebbende.
je kunt dan heel makkelijk een album delen zodat de kinderen zelf de foto's kunnen zien.
En als je op school met de kinderen bent kun je ze al snel zelf een leuke collage laten maken zonder dat er een heel programma op de pc moet,



11 opmerkingen:

  1. Ja hoor, je album is zichtbaar. Wat ziet dat er gezellig uit met al die lekkere en leuk opgemaakte taarten! Ik ga zelf eerst volgens opdracht met Picasa aan de slag, Wel wil ik het graag heel overzichtelijk hebben, dus misschien wordt het als ik er meer mee ga werken dan toch ook
    photoshop, Nu eerst maar eens zien uit te vinden hoe Picasa werkt..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lekker hoor al die taartjes. Heb net zelf een albumpje geplaatst. Vond het best wel een hele uitzoekerij, vooral omdat ik zelf geen Picasa gebruik. Ik ga het er ook weer afhalen. Ik blijf jouw blog heel verrassend vinden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ook ik kon je album openen. Ziet er leuk uit, al die taartjes.Ik heb een webalbum van het afscheid van Schollevaar gemaakt en ga nu eens rondkijken in de filmpjesafdeling.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha Ingrid,
    Waar kan ik een bestelling plaatsen!
    Nijntje is de winnaar voor mij!
    Mijn link is nu te zien want ik heb een berichtje van Margriet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Wijsneus, jij mag altijd een bestelling plaatsen hoor.

      Verwijderen
  5. Hoi!

    Zit ik hier om 22.38 uur op de bank en krijg ik gewoon lekkere trek van jouw album, maar ik ga zo slapen..

    Picasa is inderdaad een mooi begin om een webalbum te maken, leuke collages te maken en alles te delen. Ik gebruik Picasa inderdaad zoals jij het beschrijft. Daarna laat ik Picasa weer met rust tot een volgende keer. Het kan wel zijn dat al je foto's daarna geopend worden met dit programma. Ga dan met je muis op de foto staan, rechtermuisknop klikken en dan naar eigenschappen. Daar kun je je programma naar keuze weer aanklikken et voila!

    Photoshop is een fotobewerkprogramma voor gevorderde, dus @spoorzoeker niet naar kijken want het is best wel een beetje moeilijk!

    Wetransfer zorgt inderdaad voor een makkelijke transfer van je foto's in groot formaat zonder een noodzakelijke software download. Ik leef op wetransfer! Vooral omdat mijn papa een inbox heeft van 20 MB wat betekent dat als ik meer dan 2 foto's stuur gelijk alles op tilt slaat. Omdat hij alleen maar een link krijgt en het kan downloaden, is het voor hem ook behapbaar. De wetransfer-map wordt bij hem direct uigepakt (gezipt) en bij andere weer niet, dus dat moet ik soms er wel even bij vertellen. Wat ik ook zo fijn vind, is dat je een mailtje krijgt dat de andere het heeft gedownload. Je weet gelijk dat de digitale duif zijn werk heeft gedaan! De link is alleen maar 14 dagen geldig, dus dat gaat weleens fout.
    Het voordeel aan dropbox is dan weer dat alles netjes online in de wolken wordt opgeslagen voor je en dat PC + Mac gebruikers dit vaak gebruiken. Er is wel een download voor nodig, maar dat is het waard omdat je niet alleen een computer maar ook een telefoon of iPad eraan kan koppelen. Handig als je snel bij jouw presentatie moet kopen :)

    Oke ik draaf door en dat komt door jouw blog. Het inspireert en zet aan tot delen. Goed teken!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. kopen moet natuurlijk komen zijn :)

      Verwijderen
    2. Hoi, wat een verhaal en ik kan me er helemaal in vinden, er zijn verschillende programma's handig op verschillende momenten. Van photoshop is er tegenwoordig ook een online versie.
      Enne die taarten en cakes komen wel een keer op de bieb. maar dan voor jou in een speciaal recept denk ik.

      Verwijderen
  6. We zijn er in dit ding niet heel erg diep op ingegaan, maar het verschil tussen Photoshop en web 2.0-toepassingen is dat Photoshop op je computer geïnstalleerd staat en de web-toepassingen niet. Die zijn via elke browser waar dan ook te openen en te gebruiken. Niet zo geavanceerd dan het Photoshop-programma, maar voor de snelle verbeteringen is het prima te gebruiken. En dit principe zie je bij heel veel onderwerpen. Straks ga je aan de slag met Google Drive en daar ervaar je het verschil tussen een uitgebreid geïnstalleerde tekstverwerker als Word en de simpele, maar uiterste effectieve versie van Google.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja daar heb je natuurlijk gelijk in, maar om in picasa foto's te bewerken moet ook chrome installeren en dat zit ook niet overal op. Maar voor even snel wat belichting aan te passen voor je hem op het net zet is het prima.
      Maar voor mezelf blijf ik bij mijn keuze voor photoshop.

      Verwijderen
  7. Jeee taarten en cakes! Kijk eens wat van een 23 dingen cursus komt :)

    BeantwoordenVerwijderen