zaterdag 21 september 2013

Ding 2

Wat een leuk "speelgoed" dat symbaloo
Je kunt jezelf er ook weer helemaal in verliezen om het helemaal aan te passen aan je eigen wensen.
Ik vind het ook zo leuk dat er al een heleboel standaard symbooltjes inkomen als je een blokje aanmaakt.
Ik heb een account aangemaakt en daarna mijn persoonlijke start pagina ingesteld met sites die ik vaak gebruik.
Ik heb voor de verschillende functies verschillende kleurtjes gebruikt.
daarnaast heb ik verschillende tabbladen gemaakt.


 
 
Een van de tabbladen zie je hierboven, die heb ik ingericht voor mijn opleiding en toekomstige functie van leesconsulente.
Ik heb hier alle sites die ik vaak bezoek bij elkaar staan.
Ook heb ik er op gelet dat als ik op een "blokje" klik de pagina opent in een nieuw tabblad. dan kun je altijd weer makkelijk terug naar je symbaloo pagina.
Ik vind dit heel handig werken en sneller en overzichtelijker dan het rijtje favorieten van internet explorer.
Ik vind het ook heel handig dat je jou pagina door kunt mailen aan iemand anders.
 
Het lijkt mij heel handig om een account aan te maken bij symbaloo voor de frontoffice. we kunnen dan op de pc's in de frontoffice ook een pagina maken met de meest gebruikte sites, dat scheelt een boel zoeken vlgs mij.
 
De rss feed heb ik gebruikt op de blogs van mijn collega's zo hoef ik niet elke keer de blogs af te lopen om te kijken of er nog wat nieuws is.
 
 
 


8 opmerkingen:

  1. Ja, Ingrid leuk 'speelgoed', zeker om dit bij de frontoffice toe te passen.
    Ik heb ook geprobeerd om een gemaakt tabblad op mijn Blog te plaatsen, maar het lukt mij niet. Hoe heb je dat gedaan?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi Ingrid,

    Je gaat als een trein! Je hebt het gelijk toegepast en bruikbaar als leesconsulent, mijn complimenten. En daarbij ook gelijk wat tips gegeven. Dat is inderdaad fijn; je tabblad laten openen in een nieuwe weergave van een tabblad zodat je makkelijker terug kan naar Symbaloo en niet uitlogt! Gaat dit niet automatisch of heb ik iets aangevinkt zonder dat ik mij daarvan bewust ben?
    Voor de Frontoffice lijkt het mij ook een handige toepassing om met z'n allen mee te "spelen".

    @B uk Hati: Ingrid had het over een nieuw tabblad in Symbaloo. Helpt je dit feitje alweer verder?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat heb ik begrepen, maar ik doelde op de tabblad die ze gemaakt heeft en hier op de Blog heeft gezet. Met kopieren en plakken lukt het niet.

      Verwijderen
    2. Ingrid, hoe heb jij een afbeelding van je Symbaloo hierboven gekregen? Ziet er supergoed uit!
      Tip ons even :))

      Verwijderen
  3. Geïnspireerd door je tip, heb ik toch even gespeurd op mijn Symbaloo naar de instelling 'openen in nieuw tabblad' en ja hoor bij http://www.symbaloo.com/settings.html had ik het al aangevinkt. Ik heb mijn Symbaloo al een tijd geleden aangemaakt, dus dat kon ik het vinkje hiervoor niet meer herinneren.

    Gelukkig weer 'up 2 date' :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha Ingrid,
    Wat ben jij goed hierin zeg!
    Ik heb mijn symbaloo alleen gemaakt voor thuis en
    ingesteld als startpagina.
    Ik heb geen RSS aan laten staan want ik vind het veel
    fijner om gelijk naar de blogs te gaan van mijn collega's.
    Heb jij nog wat aan de foto's gehad?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goed gedaan Ingrid. Complimenten. Het is een programma dat inderdaad heel goed toepasbaar is in ons werk.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ziet er goed uit Ingrid!

    @B Uka Hati: Wat Ingrid heeft gedaan is een schermafdruk maken van haar browser. In Windows doe je dat met de printscreenknop (doorgaans naast de F12-toets). In de achtergrond slaatde computer hetgeen op je scherm staat op in zijn geheugen, je ziet verder niets. Vervolgens open je een fotobewerkingsprogramma en daar kies je voor plakken. De afbeelding wordt zichtbaar en daarna sla je de afbeelding op. Uitleg Windows.

    Je kunt ook je Symbaloopagina in je blog tonen, zodat je op de blokje kunt klikken vanuit je blog. Dat doe je met de knop Delen (bovenin), vervolgens in de zijbalk op "Beheer en deel" kiezen. In het venster dat verschijnt klik je op "embedded code", de code die verschijnt kopieer je en plak je in je blog. Dat ziet er dan zo uit.

    BeantwoordenVerwijderen