zondag 15 september 2013

Ding 1 B

Een stukje vertellen over mijn ervaringen met web 2.0.
Een van  mijn eerste ervaringen is een andere weblog die ik zo'n 5 jaar geleden ben begonnen.
Zoals de meeste van mijn collega's wel weten ben ik lid van de Marco Borsato fanclub, zij hebben ook een mogelijkheid om een weblog te starten.
dat heb ik een aantal jaren met veel enthousiasme gedaan, de laatste tijd doe ik daar niet meer zoveel mee dat heeft te maken met het actiever zijn op twitter en facebook.
Die media zijn net wat makkelijker en sneller om berichtjes mee te delen. En als het daar al op staat waarom dan nog weer een log maken.
Naast  twitter en facbook  gebruik ik ook instagram en you tube. Allemaal web 2.0 toepassingen dus.
Ik lees veel bij anderen maar upload zelf ook regelmatig foto's en heel soms een filmpje.
Ik vind het altijd wel leuk om nieuwe dingen te gaan proberen.
Ik denk ook dat het gebruik van twitter en facebook door de bibliotheek een goede manier is om (een deel van) de klanten snel te bereiken.
Zeker de jongeren lezen sneller een facebook of twitter bericht dan dat ze de website van de bibliotheek bezoeken.
Belangrijk is dan wel dat het bestaan van deze accounts goed en duidelijk gecommuniceerd worden naar de klanten en dat gebeurd nu denk ik nog te weinig.

3 opmerkingen:

  1. Mooie blog zeg!
    Ik heb je antwoord gegeven maar ik weet niet waar, Hi
    Je blijft veranderen het is wel heel leuk!
    Maar blijf wel zoeken naar alles.
    Groetjes Wijsneus Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Komt er nog een ding 1 c ;) Leuk om weer een blog te lezen!
    Ik moet ook nog even wennen aan een blog, naast de andere sociale media die ik persoonlijk en voor het werk gebruik.
    Ik ben het met je eens dat de communicatiekanalen zoals Twitter of Facebook beter zichtbaar kunnen zijn. Daarom is het denk ik goed als we bepalen waar deze middelen staan in onze communicatie, dus in onze visie en beleid. Wat zou je allemaal met Twitter kunnen en wat is ook daadwerkelijk te realiseren. Dus alle ideeën zijn welkom!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik meende tijdens de startbijeenkomst al te merken dat je wel open stond voor sociale media. Leuk om te horen dat je al heel wat ervaring hebt. En dan voor Marco Borsato, erg leuk. Ik heb nogal wat herinneringen aan hem, door gezamenlijke vriendschappen en regelmatige ontmoetingen in de tijd dat hij nog in Alkmaar woonde, vlak tegenover de PBC Noord-Holland.

    BeantwoordenVerwijderen